Web a jeho optimalizace
Tak především si musíme ujasnit, že terminus technicus se ne vždy dodržuje. SEO optimalizace není úplně přesný výraz a někteří SEO konzultanti se při jeho vyslovení hrbí jako by dostali ránu kladivem. Druhým naskakuje husí kůže a některým se dělá z tohoto spojení vyrážka. Jenže oni jsou odborníci a vědí, že je tento výraz tak trochu nesmysl. Proč? Protože ta zkratka znamená Search Engine Optimization. Z angličtiny. Vidíte? To slovo optimalizace tam již je. Je tedy zbytečné jej používat dvakrát. Schválně si to přeložíme. Optimalizace pro vyhledávače. A nyní si to vyložte celé a jste doma. Optimalizace pro vyhledávače optimalizace. Ani češtinář by z toho nebyl nadšen. Nu, dobrá, necháme výraz výrazem, ostatně, laik jej klidně říkat může, ten si odborníka hledá, ten význam zkratky znát nemusí, není to jeho povinnost. Ale použije-li to „odborník“, rozhodně zpozorněte. Asi nemá o problematice SEO ty správné znalosti.
Ostatně, zatím je nemáme ani my, a to jsme již v polovině článku. A v perexu se slibuje, že se to dozvíme. Tak šup do toho.
Výraz optimalizace webu znamená jeho vnitřní úpravu na základě spousty pravidel. Tato úprava je prováděna SEO konzultanty a je prováděna proto, aby web byl umístěn mezi prvními po výsledku vyhledávání.
Je to totéž, jako byste hledali třeba hospodu (nebo cukrárnu, pro dámy) podle obrázku. Projdete třeba dvacet fotek a do paměti si je uložíte podle vzhledu. Nu a když budete ve své paměti hledat, jako první vám vytane na mysli ta, která se vám nejvíce líbila. Hospoda nebo cukrárna. Totéž dělá vyhledávač, jen těch parametrů používá o hodně více a o hodně jiné. A výsledekuvidíte třeba na svém notebooku.
Z toho plyne, chcete-li, aby váš web byl viděn, musíte optimalizovat. A na to je nejlépe si někoho najmout. Mezi absolutní špičku patří Seolight, takže už nikoho dalšího nehledejte, ale oslovte přímo toho nejlepšího.